dimecres, 29 de setembre del 2010

Walter Benjamin, recordat a Portbou

La nit del 26 al 27 de setembre de 1940 El filòsof Walter Benjamin va morir en una modesta fonda de Portbou.

Els passats 24, 25 i 26 de setembre d'enguany aquest poble fronterer ha commemorat el 70 aniversari de la seva mort amb un col·loqui internacional amb experts com ara Jörg Zimmer de la Universitat de Girona o de Erdmut Wizisla, de l'Arxiu Walter Benjamin de Berlín, entre d'altres.

L'autor de L'origen del drama barroc alemany o de Tesis sobre la Filosofia de la Història va morir envoltat de misteri. La creença general és que el filòsof va suïcidar-se, però, estranyament, el doctor Pere Gorgot va diagnosticar mort per hemorràgia cerebral. I l'escriptor Stuart Jeffries, en un article publicat a The Observer l'any 2003, afirma que Walter Benjamin va ser assassinat amb la complicitat d'agents nazis.

Una representació del Col·lectiu de Filosofia El Círcol, que actualment estudia l'assaig de Walter Benjamin L'obra d'art a l'era de la seva reproducibilitat tècnica, va assistir a les conferències i actes commemoratius que hi van tenir lloc al llarg del cap de setmana.

1 comentari:

  1. Hola,
    Celebro que torneu a publicar articles en aquest bloc. El bloc és molt bo i em sabia greu el silenci de tants mesos. De fet, m’hauria agradat afegir-lo a la meva llista de EmBloCA’T que tinc en un article del meu bloc. El meu article va sortir el 30 de setembre, però el vaig escriure el 29 de setembre i, tot i que feia dies que donava ullades al vostre bloc per veure si teníeu articles nous, no ho vaig mirar el dia que vaig escriure l’article. Com que a la meva llista havien de ser blocs que publiquen regularment no vaig posar el vostre. Llàstima.
    Gràcies per un article molt interessant sobre la mort de Walter Benjamin.
    Shaudin

    ResponElimina